Přišel vám dopis nebo email, že vás neberou? Nedaří se vám najít práci nebo nejste spokojení s prací, kterou aktuálně vykonáváte? Práci dnes hledá velké množství lidí a mnoho z nich dělá zcela zbytečné chyby, kvůli kterým se jejich šance nižují. Jaké chyby to jsou? říká Bc.Pavlína Navrátilová z pracovního portálu Personalistka.cz.
Časté chyby při hledání zaměstnání
V první řadě je potřeba mít dobře sepsaný svůj životopis. Dnes existuje na internetu celá řada vzorů nebo si ho dokonce můžete nechat na zakázku zpracovat. Profesionálně vypadající životopis dokáže potenciálního zaměstnavatele mnohem více oslovit než nevzhledný narychlo sepsaný životopis ve Wordu nebo Open Officu. Preferujte raději formát PDF. Nezapomeňte do svého životopisu napsat co nejvíce údajů, zkušenosti a znalostí, abyste potencionálního zaměstnavatele přesvědčili, že jste vhodnými kandidáty. Dobré je přidat si recenze a hodnocení od svých předchozích zaměstnavatelů.
Vhodné je také mít zpracovaný kvalitní motivační dopis. Ten má často stejně velkou váhu jako samotný životopis. Nemusíte pro každého zaměstnavatele mít sepsaný takový dopis zvlášť, udělejte si vzor, který si budete podle potřeby vždy upravovat.
Pracovní portál Personalistka.cz
Žijeme v moderní době internetu a neexistuje lepší místo pro hledání zaměstnání než právě on-line vyhledávání na internetu. Vyplatí se sledovat větší job portály jako je portál Personalistka.cz, co mají v nabídce množství pracovních nabídek inzerce práce. Udělejte si z toho rutinu a každý den si vymezte chvilku času, kdy budete práci intenzivně vyhledávat. Pokud se vám nebude zpočátku dařit, nepanikařte a neházejte ručník do ringu, s čím větším nasazením se do hledání práce pustíte, tím rychleji vhodnou pracovní pozici najdete. Nenechte se odradit vyššími požadavky ze strany zaměstnavatelů, často je uvádí, aby získali co nejvíce vzdělané a kvalifikované zaměstnance, ale vždy můžete zkusit štěstí i u takových nabídek a třeba vám vyjdou. Někteří uchazeči najdou práci do několika týdnů, někteří do několika měsíců. Možná se budete divit, když vám najednou vyjde hned větší množství pozic, bude to pro vás velká příležitost vybrat si tu nejzajímavější. Důležité je sledovat u zaměstnavatelů přidané benefity. Výše platu by neměl být ten nejdůležitější faktor. Možnost služebního telefonu, internetového připojení nebo užívání firemního vozidla vám může pomoci ušetřit významnou částku z vašeho měsíčního rozpočtu.